2025 februárjának legfelkapottabb reklámjai

2025 februárjának legfelkapottabb reklámjai

2025 februárjában számos emlékezetes és virálisan terjedő reklám jelent meg, amelyek kreatív koncepcióikkal, hírességek bevonásával vagy meghökkentő ötleteikkel nagy visszhangot váltottak ki. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány kiemelkedő kampányt, háttérinformációkkal és hivatalos videólinkekkel (YouTube vagy a márkák hivatalos platformjai) kiegészítve.

Hellmann’s – “When Sally Met Hellmann’s” (Super Bowl reklám)

Mi ez? A majonéz-márka Hellmann’s a Super Bowl alatt mutatta be “When Sally Met Hellmann’s” című reklámját, amely egy klasszikus filmjelenetet idéz meg: a Harry és Sally híres éttermi jelenetét. A kampányban Meg Ryan és Billy Crystal évtizedek után újra együtt szerepelnek, kiegészülve a fiatal sztárral, Sydney Sweeney-vel. A Katz’s Deliben játszódó szpotban Sally (Meg Ryan) ugyanúgy élvezettel falatozik, miután Hellmann’s majonézt tesz a szendvicsére, majd Sydney Sweeney elsüti az ikonikus mondatot: „Az lesz, amit ő rendel.”. A jelenet humoros utalás az eredeti filmre, és 35 éves nosztalgiát ébreszt – mindezt a Hellmann’s termékének középpontba állításával.

Miért volt különleges? A reklám ötletesen ötvözte a nosztalgiát a modern popkultúrával. A legendás színészek és egy fiatal influencer (Sweeney) találkozása több generációt megszólított. A kampány üzenete, hogy egy egyszerű ételt (pl. pulykás szendvicset) a Hellmann’s tesz igazán élvezetessé – olyannyira, hogy “orgazmikus” élményt nyújt, utalva a film poénjára. Közönségreakciók: A nézők imádták a váratlan Harry és Sally újrázást; sokan viccelődtek a közösségi médiában az „én is azt kérem, amit ő” poénnal. A Hellmann’s a #WhatShesHaving és #WhenSallyMetHellmanns hashtagekkel ösztönözte a közösségi médiás megosztásokat, ami be is vált – a reklám gyorsan terjedt a neten. Nézettség: A Hellmann’s YouTube-csatornáján a félperces spotot néhány hét alatt több mint egymillióan látták, a hosszabb, 60 másodperces verzió szintén milliós nézettséget ért el. A sajtó is felkapta a kampányt, mint a Super Bowl egyik legjobb reklámját emlegetve.

Hivatalos videó (YouTube): “When Sally Met Hellmann’s” – Big Game 2025 reklámMegtekintés a YouTube-on (Hellmann’s hivatalos csatornája, 60 mp-es verzió)

Doritos – “Abduction” (Crash the Super Bowl nyertes reklám)

Mi ez? A Doritos 2025-ben újjáélesztette híres „Crash the Super Bowl” pályázatát, amelyben rajongók készíthettek reklámot. A győztes alkotás az “Abduction” („Elrablás”) című félperces spot lett, melyet két fiatal rajongó, Dylan Bradshaw és Nate Norell készített. A humoros kisfilmben földönkívüliek rabolnak el egy embert a Doritos chipséért, és miközben az illető elszántan harcol szeretett nasijáért, végül békés megoldás születik: ember és űrlény összebékülnek egy zacskó Doritos felett. A reklám frappánsan mutatja be, hogy a Doritos még egy „idegen konfliktust” is képes elsimítani – hiszen ki ne szeretné a nachos ízű chipset?

Miért volt különleges? Ez a kampány a rajongók kreativitását állította középpontba. A Doritos nem egy drága sztárt vagy ügynökséget választott, hanem a közönség által megszavazott amatőr reklámot sugározta ország-világ előtt. Az alkotók 1 millió dolláros nyereményt kaptak és álmaik utazását a Super Bowl-ra, ami hatalmas motiváció volt a pályázóknak. Az “Abduction” nemcsak a tévében, de online is nagyot ment: a rajongók lelkesen osztották meg a videót, büszkén hangoztatva, hogy egy „közülük való” készítette. Közönségreakciók: A reklámot sokan az egyik legjobbnak tartották az idei Super Bowl mezőnyben – nemcsak a sajátos humora miatt, hanem mert friss színt vitt a reklámok közé a rajongói megközelítés. Számos toplistán előkelő helyen említették, mint a mérkőzés egyik legemlékezetesebb spotját. A YouTube-on is gyorsan terjedt, és a Doritos elérte vele, hogy a márka nevét újra sokat emlegessék. A kampány érdekessége, hogy a Doritos a reklám előtt még egy „NFL fókuszcsoportos” beharangozó videóban is utalt a versenyre (Patrick Mahomes és más NFL-sztárok viccelődtek a döntős reklámokon), bevonva a szurkolókat a szavazásba.

Hivatalos videó (YouTube): “Doritos – Abduction”Megtekintés a YouTube-on (a nyertes rajongói reklám, Doritos Super Bowl LIX)

Dunkin’ – “DunKings 2: The Movie” (7 perces Super Bowl kisfilm)

Mi ez? A Dunkin’ (korábban Dunkin’ Donuts) sztárokkal teletűzdelt, rendhagyó reklámfilmet készített a Super Bowl-ra. A “DunKings 2: The Movie” egy közel 7 perces mini-film, amely a cég Super Bowl alatt sugárzott reklámjának kibővített változata. A történet szerint Ben Affleck egy fiktív fiúbandát, a „DunKings” együttest éleszti újjá, hogy részt vegyenek a “Java Jam” nevű kávézenekar-versenyen – csakhogy a korábbi tagok (mint Matt Damon és Tom Brady) hiányoznak, így új csapattagokkal áll elő. A kisfilmben Ben Affleck mellett Casey Affleck, Jeremy Strong (a Succession sorozat sztárja), továbbá a Patriots legendás edzője, Bill Belichick és párja, Jordon Hudson, valamint Donnie Wahlberg is feltűnnek, teljes Dunkin’-felszerelésben. A humoros jelenetek között láthatjuk, amint Belichick is beszáll a bandába, Jeremy Strong pedig „módszínészként” szó szerint Dunkin’ kávézaccban fürdik, hogy beleélje magát a szerepbe. A reklám önironikusan utal Boston ikonikus figuráira és a márka köré épült rajongásra.

Miért volt különleges? A Dunkin’ ezzel a kampánnyal túllépett a hagyományos reklámidő keretein, és kvázi egy rövidfilmet készített – ez szokatlan és innovatív lépés. Ráadásul a reklám sztárparádét vonultatott fel: a People magazin is kiemelte, hogy ilyen sok Bostonhoz kötődő hírességet ritkán látni egy reklámban. A kampány ötletesen épített Ben Affleck közismert Dunkin’-imádatára (emlékezetes, hogy a 2023-as reklámban egy drive-thru ablaknál szolgált ki, ami virálisan terjedt). Közönségreakciók: A rövidfilmet a rajongók örömmel fogadták – a Dunkin’ előzetesen teaselte is a meglepetést, így sokan keresték online a teljes verziót. A cég a Twitteren és TikTokon is közzétette a 7 perces filmet az üzenettel: „Ennyire kértétek… hát íme, elkészült a teljes film.” . A posztok pillanatok alatt több százezres nézettséget hoztak (a TikTokon már az első napokban ~1,5 millió megtekintést ért el a videó ). A média széles körben beszámolt a kampányról; sokan dicsérték a Dunkin’-t, amiért mert nagyot álmodni egy reklám kedvéért. Összességében a DunKings 2 egyszerre szólította meg a humor, a zene és a hírességek rajongóit, ezzel széleskörű figyelmet generálva a márkának.

Hivatalos videó (TikTok): “DunKings 2: The Movie” – teljes reklámfilmMegtekintés a TikTokon (Dunkin’ hivatalos TikTok-csatorna)

Mountain Dew – “Kiss From A Lime” (Baja Blast reklám)

Mi ez? A Mountain Dew az idei Super Bowl egyik legfurcsább és legemlékezetesebb reklámjával jelentkezett “Kiss From A Lime” címmel. Ez a szpot egy szürreális, pszichedelikus mini-musical, amelyben a ’90-es évek slágerét, a „Kiss From a Rose”-t dolgozták át a márka Baja Blast üdítőitalának témájára. A csavart az adja, hogy a dalt előadó Seal énekes egy animált fókaként jelenik meg – konkrétan Seal arca egy fóka testére montírozva énekel egy lime-ról szóló verziót a híres dalból . A reklámban feltűnik a fiatal popénekesnő Becky G is, aki elképedve hallgatja a fókabőrbe bújt Seal szerenádját. Mindehhez hallucinációszerű látványvilág társul: kitörő vulkán, szinkronban táncoló kardszárnyú delfinek (orkák), és egyéb meghökkentő jelenetek váltják egymást, mintha csak egy vad álmot látnánk.

Miért volt különleges? A “Kiss From A Lime” telitalálat volt, ha a cél a vírusszerű terjedés és a „WTF-élmény” kiváltása. A Mountain Dew ezzel a bizarr humorral és vizuállal elérte, hogy a nézők azonnal beszélni kezdjenek a reklámról: sokan a közösségi médiában értetlenkedve vagy épp rajongva kommentálták, hogy „ezt most láttam jól? Seal egy fóka?!”. A különös ötlet ugyanakkor tudatosan szolgálta a márkát: a Baja Blast egy limitált kiadású, citrusos ízű (lime-os) üdítő, és a reklám dalbetétje fülbemászó módon ismételgette a termék üzenetét. Közönségreakciók: A reklám megosztó volt – volt, aki zseniálisnak, volt, aki rémálomszerűnek titulálta –, de épp ez a megosztottság táplálta a vírus terjedést. Rengeteg mém és tweet született a „Seal-fóka” kapcsán, és a hirdetés bekerült a Super Bowl utáni toplistákba, mint az este egyik legemlítettebb reklámja. Nézettség: A Mountain Dew hivatalos YouTube-csatornájára is feltöltötték a reklám zenés videóját, ami néhány hét alatt közel egymillió megtekintést gyűjtött össze. A kampány ezzel bizonyította, hogy egy merész, meghökkentő koncepció is lehet marketing szempontból sikeres, hiszen aki látta, biztosan nem felejtette el egyhamar.

Hivatalos videó (YouTube): “Kiss From A Lime” ft. SEAL & Becky GMegtekintés a YouTube-on (Mountain Dew hivatalos csatornája)

Carl’s Jr. – “Hangover Burger” (Alix Earle influencerkampány)

Mi ez? A Carl’s Jr. gyorsétteremlánc egy Super Bowl utáni promóciós kampánnyal robbant be februárban, középpontban a “Hangover Burger” (másnapos hamburger) nevű termékükkel. A kampány arca Alix Earle, egy fiatal TikTok-sztár, aki őszinte és bulizós tartalmaival vált népszerűvé. A reklámban Alix humoros formában mutatja be a Hangover Burgert mint az „utóbulis” gyógyírt: azaz a legjobb ellenszert a Super Bowl-éjjel utáni másnaposságra. A Carl’s Jr. a Super Bowl utáni hétfőt (február 10-et) sajátosan átkeresztelte „Nemzeti Másnap Nap”-ra, és ezen a napon ingyen Hangover Burgert kínált az étterem appját használó vendégeknek. Alix Earle ehhez kapcsolódóan pörgős, vicces videókat posztolt, amikben felszólította követőit, hogy ne habozzanak kihasználni a lehetőséget. A kampány része volt egy #HangoverBurgerChallenge is – arra buzdították a rajongókat, hogy osszák meg a saját „másnapos burgeres” pillanataikat a közösségi médiában.

Miért volt különleges? Ez a kampány remek példája az influencer marketing és a valós idejű reklámozás találkozásának. Alix Earle-t, akit sok fiatal követ a hitelessége és bulis személyisége miatt, stratégiai partnerként választották: a márka így közvetlenül elérte a Gen Z és fiatal felnőtt közönséget egy hiteles hangon keresztül. A reklám találó időzítése (közvetlenül a Super Bowl utáni „másnapra”) és az ingyenes ajánlat kombinációja hatalmas buzz-t generált. Közönségreakciók: A közösségi médiában rengetegen osztották meg Alix Earle videóit; az egyik TikTok videója pl. 300 ezernél is több lájkot kapott – ami több milliós nézettségre utal – és az emberek kommentekben viccelődtek a saját másnapos élményeikkel. Szakmai körökben is méltatták a kampányt, amiért valódi fogyasztói insightra épített (sok amerikai küzd azzal, hogy a nagy meccs utáni napon nyúzottan indul munkába). A Carl’s Jr. marketingigazgatója elmondta, hogy “nem kérünk bocsánatot a merész ízeinkért”, és Alixszal közösen egy ellenállhatatlan ajánlatot nyújtottak, amitől “még a legmásnaposabb vendég is felébred”. A kampány sikerét mutatja, hogy a már említett TikTok kihíváshoz sokan csatlakoztak, és az étteremlátogatások száma is megugrott a promóció napján (sok fiatal tért be a lánchoz a közösségi média hatására). Összességében a Hangover Burger akció széles médiafigyelmet kapott – még olyan lapok is írtak róla, mint a New York Post, kiemelve, hogy a Carl’s Jr. hosszú idő után visszahozta a „bikinis hamburgeres” reklámok hangulatát Alix Earle szerepeltetésével és merész stílusával.

Hivatalos videó (TikTok): Alix Earle x Carl’s Jr. – Hangover BurgerMegtekintés a TikTokon (Alix Earle hivatalos TikTok-videója a kampányról)

Reformation – “Official Boyfriend” kampány (Pete Davidson)

Mi ez? A fenntartható divatáról ismert Reformation márka egy váratlan húzással Pete Davidson humoristát és hírességet tette meg az „Official Boyfriend” (hivatalos barát) kampány arcának. Pete Davidson – akit gyakran emlegetnek az amerikai médiában híres barátnőiről – ebben a önironikus reklámvideóban a Reformation „hivatalos barátjaként” tűnik fel. A kampány egy rövid, szórakoztató kisfilmet tartalmaz, melyet Matthew Frost rendezett (ő korábban is készített már rendhagyó divatreklámokat). A videó tele van kikacsintásokkal Pete hírhedt randizási előéletére, miközben bemutat néhány terméket a Reformation új kollekciójából – például a túlméretezett, ún. „boyfriend fit” ruhadarabokat, amiket a márka még vonzóbbá tesz Pete figuráján keresztül. Pete Davidson a rá jellemző esetlen sármjával bizonyítja be, hogy megvannak benne a „tökéletes barát” kellékei, legalábbis a Reformation stílusához.

Miért volt különleges? A kampány különleges kreatív koncepcióval bírt: egy divatmárka nem modellel vagy hagyományos celebbel, hanem egy komikussal, popkulturális ikonnal hirdette magát. Pete Davidson bevonása emberközelivé és humorossá tette a brandet, a rajongók pedig értékelték az öniróniát. Ráadásul mindezt épp Valentin-nap környékén indították, szándékosan rájátszva a “boyfriend” témára, de a szokványos romantikus kliséket kifordítva. Közönségreakciók: A kampány virálisan terjedt a közösségi platformokon – a Reformation által közzétett hivatalos TikTok videó több mint 300 ezer lájkot gyűjtött össze, és az Instagram-poszt is tízezreket vonzott. A kommentelők között sokan vicceltek azzal, hogy „jelentkeznének saját hivatalos barátnak”, utalva a kampány interaktív elemére: a Reformation ugyanis felhívta a rajongókat, hogy pályázzanak “hivatalos barátnak” egy humoros online jelentkezési űrlapon. Ez a játékos megközelítés tovább növelte az engagementet. Médiafigyelem: A divatszakmai sajtó és a szórakoztató híroldalak egyaránt beszámoltak a kampányról – az ABC News például arról írt, hogy Pete “bebizonyítja, milyen a tökéletes barát, legalábbis a reklámban”. A Reformation ezzel a reklámmal nemcsak a saját törzsközönségét érte el, hanem Pete Davidson rajongóit is – két közönséget kapcsolt össze, ami a kampány fő célja volt. Az eredmény egy friss, kulturálisan releváns kampány lett, ami megmutatta, hogy egy divatmárka is lehet szellemes és laza, miközben a fenntartható ruhadarabokat népszerűsíti.

Hivatalos videó (TikTok): “Pete Davidson – Official Boyfriend of Reformation”Megtekintés a TikTokon (Reformation hivatalos TikTok-videó)

Források:

1. Brand Vision – “The Best Marketing Campaigns of 2025 (Február)”: Hellmann’s nosztalgikus kampányának leírása (When Harry Met Sally újrajátszás Sydney Sweeney-vel).

2. Fox Sports – Best Super Bowl commercials 2025: Hellmann’s reklámjelenetének részletei a Katz’s Deliben (Meg Ryan, Billy Crystal, ikonikus sor).

3. Entropik – Super Bowl 2025 reklámelemzés: Hellmann’s reklám összefoglalója (35. évforduló, Hellmann’s szerepe a szendvicsben, “Az lesz, amit ő kér” jelenet).

4. Fox Sports – Best Super Bowl commercials 2025: Doritos “Abduction” reklám rövid leírása (rajongói verseny nyertes reklám, ember és űrlény Doritos-ért harcol, majd kibékülnek).

5. TikTok (@doritos) – Crash the Super Bowl nyertes bejelentés (keresési kivonat): Az “Abduction” nyertesei 1 millió dollárt kapnak és megjelenhetnek a Super Bowl-on.

6. Entropik – Super Bowl 2025 reklámelemzés: Doritos Crash the Super Bowl kampány – NFL játékosok fókuszcsoportos beharangozója és az “Abduction” győztes reklám említése.

7. People Magazine: Dunkin’ DunKings 2 reklám – szereplő hírességek felsorolása (Ben & Casey Affleck, Jeremy Strong, Bill Belichick, Jordon Hudson, Donnie Wahlberg).

8. Boston25 News: Dunkin’ DunKings reklám jeleneteinek leírása (Java Jam verseny, Damon és Brady hiánya, Affleck poénjai Belichickkel és Stronggal).

9. Boston25 News: A Dunkin’ a Twitteren jelenti be a 7 perces “DunKings 2: The Movie” közzétételét (“You asked for more…so we delivered a full film…”).

10. Entertainment Weekly (EW): Mountain Dew “Kiss From A Lime” reklám leírása (hallucinogén, éneklő fóka Seal arcával, “Kiss from a Rose” paródia Becky G-nek, őrült jelenetek).

11. Entertainment Weekly (EW): Mountain Dew reklám reakciójáról szóló utalás (“ha elég furcsa reklámot akarsz, ami maradandó nyomot hagy a gyerekekben, a Mountain Dew a te márkád…” – utalás a meghökkentő stílusra).

12. Carl’s Jr. hivatalos közlemény (PRNewswire): Hangover Burger promóció részletei (Super Bowl utáni ingyen burger nap, Alix Earle bevonása, kampány célja).

13. Brand Vision: Carl’s Jr. Hangover Burger kampány – #HangoverBurgerChallenge és az influencer marketing sikerének kiemelése.

14. Emerson Street Media blog: Alix Earle mint “relatable hot mess” influencer profilja és miért illik a Carl’s Jr. kampányhoz (hitelesség, fiatal közönség bevonzása).

15. TikTok (@alixearle): Alix Earle Carl’s Jr. videó – 301,2 ezer like és 1150 komment (a kampány erős engagement mutatója TikTokon).

16. NY Post (cím): Carl’s Jr. visszahozza a bikinis hamburgeres modelleket Alix Earle főszereplésével a 2025-ös Super Bowl reklámban (utalás a régi Carl’s Jr. stílusra és a kampány feltűnőségére).

17. Brand Vision: Reformation Official Boyfriend kampány – Pete Davidson bevonása emberközelibbé és szórakoztatóvá teszi a divatkampányt.

18. Brand Vision: Reformation kampány – rajongók “jelentkezhetnek saját hivatalos barátnak”, kulturális relevancia, humor és fenntarthatósági üzenet ötvözése a kampányban.

19. TikTok (@reformation): Reformation x Pete Davidson videó – 311,9 ezer like és 1803 komment (virális siker mérőszámai).

20. ABC News (abcnews.go.com): Cikk kivonat – “charming campaign video” Pete Davidsonnal, aki bizonyítja, hogy megvannak benne a “tökéletes barát” kvalitások a kampány szerint.

Webáruház készítés