
2025 januárjának legfelkapottabb reklámkampányai
Kigyűjtöttem a szerintem legfelkapottabb reklámokat 2025 januárjából. Leginkább YouTube, Instagram, Facebook és TikTok oldalakra fókuszáltam. Fogadjátok szeretettel és inspirálódjatok belőlük!
Doritos – Crash the Super Bowl
Hivatalos videó: Doritos – Crash the Super Bowl: Abduction (győztes Super Bowl reklám, YouTube)
A Doritos 2025-ben 10 év után felélesztette legendás Crash the Super Bowl pályázatát, amelyben a rajongók készíthettek saját Doritos reklámokat. A győztes kisfilm, az Abduction, Dylan Bradshaw és Nate Norell alkotása lett – ezt sugározták a Super Bowl első negyedében. A nyertes csapat 1 millió dolláros díjat és Super Bowl-jegyeket kapott. A verseny óriási sikert aratott: több ezer pályamunka érkezett, és a Doritos visszatérése hatalmas rajongói lelkesedést váltott ki, a kampányt 2025 egyik legkedveltebb reklámfogásaként emlegették. (A Super Bowl közvetítésével várhatóan 100 millió+ néző láthatta a győztes hirdetést.)
Duolingo – Most Mandarinul tanulsz?!
Hivatalos videó: Duolingo TikTok – Most Mandarinul tanulsz?! kampányvideó
A nyelvtanuló app 2025 januárjában vicces, virális tartalmakkal reagált arra, hogy az USA-ban 216%-kal megugrott a mandarin nyelvet tanulók száma (főleg a TikTok esetleges betiltása és az új RedNote kínai közösségi platform terjedése nyomán). A Duolingo a közösségi médiában, különösen TikTokon, memeszerű videókban figurázta ki a jelenséget – például humoros jelenetekben mutatta meg, milyen, amikor valaki hirtelen kínaiul kezd tanulni. A bagoly-mascot által fémjelzett TikTok videók („Tanuljunk pár hasznos kifejezést…” témában) több millió megtekintést és like-ot értek el, jelezve, hogy a márka frappáns kampánya betalált a fiatal közönségnél. Duolingo ezzel valós idejű trendet lovagolt meg és erősítette hírnevét, mint a popkultúrára gyorsan reagáló, szórakoztató márka. (A cég hivatalosan is megerősítette a mandarin-tanulási kedv megugrását.)
Glossier – Painted the Town Cherry Red
Hivatalos videó: Glossier – Black Cherry kampányvideó (Instagram)
A Glossier 2025 elején egy új Black Cherry kollekcióval rukkolt elő, melynek kampányában minden a cseresznyepiros árnyalatról szólt. A Painted the Town Cherry Red kampányvideó – melyet a márka közösségi felületein osztott meg – vibráló, nosztalgikus hangulatú, 90-es éveket idéző jelenetekkel mutatta be az új sötét cseresznyepiros smink- és bőrápoló termékeket. A videóban feltűnik egy egyedi BLK CHERRY rendszámtáblás autó, utalva a kollekcióra; a kampány részeként a Glossier egy Instagram-nyereményjátékot is indított ezen ikonikus rendszámtábla replika megnyerésére. A közönség lelkesen fogadta a kampányt – a cseresznyepiros mint 2025 „trendi színe” már januárban felbukkant számos szépségcikkben és divatcikkben, a Glossier kampánya pedig hozzájárult e trend népszerűsítéséhez. (A Black Cherry kollekció termékei – pl. Balm Dotcom ajakbalzsam és Cloud Paint pirosító limitált cseresznyeszínben – január elejétől voltak elérhetők, és gyorsan kelendővé váltak.)
Converse – Love Me, Love Me Not
Hivatalos videó: Converse – Love Me, Love Me Not kampányfilm (Instagram)
A Converse Valentin-napi kollekcióját egy kreatív, önironikus kampányfilmmel vezette fel, Love Me, Love Me Not címmel. A rövid reklám főszereplője Alex Consani szupermodell, aki kettős szerepben tűnik fel: az egyik énje Love Me (szeress) romantikus, játékos stílust képvisel, míg a másik Love Me Not (ne szeress) egy vagányabb, lázadó alteregó. A két Consani egy retró stílusú randidélutánt tölt együtt – például egy amerikai dinerben táncolnak és viccelődnek egymással –, miközben a Converse bemutatja a kollekció két fő darabját: egy rózsás mintájú fehér magas szárú Chuck 70 tornacipőt (Love Me), illetve egy fémes szív-díszítésű platformos fekete modellt (Love Me Not). A kampány humoros önszeretet-üzenete (Consani saját magával randizik) friss színfolt volt a Valentin-napi reklámok közt, és a fiatal közönség értékelte a sztereotípiákat kifordító megközelítést. (A kampányfotókon a Love Me, Love Me Not cipők szív- és rózsamotívumai is megjelentek, hangsúlyozva a kollekció játékos, romantikus, mégis lázadó hangulatát.)
Rhode – Vissza a ’90-es évekbe
Hivatalos videó: Rhode – Peptide Lip Shape kampányvideó (YouTube)
Hailey Bieber Rhode nevű szépségmárkája január végén egy ’90-es évek ihlette kampánnyal mutatta be új termékét, a Peptide Lip Shape ajakkontúrceruzát. A kampány vizuáljai szándékosan a ’90-es évek popkultúráját idézik: pasztell színpaletta, ikonikus divatreferenciák (pl. utalások a Clueless filmre) és egy látványos csoportkép, amely a híres 1990-es évekbeli Versace parfümreklámot eleveníti fel. A reklám főszereplője a fiatal popcsillag Tate McRae, mellette pedig a 28 éves Hailey Bieber és több modell (Yoon Bae, Anyier Anei, Mahi Kabra) is feltűnik – ezzel is hangsúlyozva, hogy a márka a különböző bőrszínű és hátterű fiatal nőket ünnepli. A Vissza a ’90-es évekbe kampányban Hailey egy edzőtermi jelenetben súlyzózik pasztellszínű szettben, kifigurázva az alakformáló ajakkontúr ötletét. A nosztalgikus, mégis modern reklámot a szépségiparban lelkesen fogadták: a szakma szerint a kampány egyszerre nosztalgikus cukorka és modern beauty innováció, amely rádióhullámként terjedt a közösségi médiában – a rajongók sorra posztolták, ahogy kipróbálják az új terméket. A kampány így nemcsak a ’90-es éveket idézte meg, de sikeresen keltett óriási hype-ot Rhode új terméke körül is. (A termékbejelentést Hailey Bieber saját YouTube-csatornáján is közzétette, ahol részletesen bemutatta a Peptide Lip Shape-et és a kampány kulisszatitkait.)
Louis Vuitton x Takashi Murakami – 20 Éves Szerelemprojekt
Hivatalos videó: Louis Vuitton x Murakami – jubileumi kampány (YouTube)
A Louis Vuitton 2025 januárjában egy különleges kampánnyal ünnepelte Takashi Murakami japán művésszel közös legendás együttműködésének 20. évfordulóját. Az új reklámkampány főszereplője Zendaya, a márka nagykövete, aki Murakami ikonikus, szivárványszínű LV-monogram mintáival díszített ruhákban és kiegészítőkkel látható. A kampány egyszerre tisztelgés a 2003-as eredeti kollekció előtt és modern újraértelmezése annak: Murakami vibráló virágmotívumai és a klasszikus LV minták merész, kaleidoszkóp-szerű harmóniában jelennek meg a képeken. A Louis Vuitton nem csak online teaserekkel készült – világszerte pop-up üzleteket is nyitott (Tokióban, Párizsban, New Yorkban), ahol óriási Murakami installációk között lehetett böngészni a limitált darabokat. A nosztalgikus kampány óriási visszhangot váltott ki: a divatrajongók lelkesen fogadták a közkedvelt 2000-es évekbeli design újjáéledését, különösen hogy 200+ felújított termék került forgalomba január 1-től a Murakami-kollekcióból. A kritikusok szerint a 20 éves szerelemprojekt bizonyítja, hogy egy ikonikus együttműködés felelevenítése is lehet izgalmas és friss, ha azt modern látásmóddal és sztárerejű vonzerővel (Zendayával) fűszerezik.
Bumble x Amelia Dimoldenberg – Randi-szabályok újragondolva
Hivatalos videó: Bumble x Amelia Dimoldenberg kampányvideó (Instagram)
A Bumble társkereső alkalmazás a Valentin-nap közeledtével humoros őszinteséggel nyúlt a randizás témájához. A Randi-szabályok újragondolva kampányhoz felkérték Amelia Dimoldenberget – a népszerű Chicken Shop Date YouTube-sorozat deadpan humorú sztárját –, hogy sajátos stílusában figurázza ki a modern randizást. A Bumble közösségi média felületein gyors egymásutánban jelentek meg Amelia főszereplésével szkeccsszerű videók, amelyekben borzalmas randi jeleneteket elemez ki: kínos üzenetváltásokat, döcögő beszélgetéseket, kellemetlen csendeket – mindezt az ő jellegzetes száraz humorával. A kampány nagyot ment online: a fiatal szinglik értékelték a túl szép, hogy igaz legyen álomrandik helyett a valóságos, ciki pillanatok bemutatását. A Bumble arra biztatta a felhasználókat, hogy osszák meg saját randi-horror sztorijaikat, és a felhívásra elárasztották a platformot a vicces (és néha tragikomikus) vallomások. Ez az őszinte, önironikus megközelítés erősítette a Bumble üzenetét, miszerint a valódi önmagunk felvállalása a randevúzásban felszabadító – és teljes összhangban áll a Bumble nőközpontú, empowerment értékeivel. A kampányt sokan 2025 január legjobbjai közé sorolták, mert bebizonyította, hogy egy kis nevetés és nyers őszinteség üdítően hat a randizás idealizált világában.
SKIMS x ROSÉ – Valentin-napi Coziness
Hivatalos videó: SKIMS – Rosé Valentine’s kampány (TikTok)
Kim Kardashian SKIMS márkája a 2025-ös Valentin-napi kollekciójához a BLACKPINK együttes Roséját kérte fel arcának, aki bájosan lezser pizsamákban és hálóruhákban mutatja be az új kollekciót. A kampány hangulata tudatosan visszafogott és cozy: Rosé rózsaszín és piros árnyalatú csipkés fehérneműket, puha kapucnis felsőket és rövidnadrág szetteket visel, melyek egyszerre romantikusak és cukik – távol állnak a hagyományos, kihívó Valentin-napi fehérneműhirdetésektől. A 27 éves K-pop sztár elmondta, hogy számára a Valentin-nap különleges (születésnapja is akörül van), és örömmel vállalta a kampányt: Ez a kollekció visszaadja azt az érzést, romantikus és aranyos darabokkal. Imádtam a fotózást, és remélem, mindenki ugyanolyan magabiztosnak és gyönyörűnek érzi magát ezekben a darabokban, mint én. – nyilatkozta Rosé a sajtóközleményben. A kampányt Carin Backoff fotózta, és január 23-án jelent meg a kollekció bolti és online debütjével egyidőben. A Valentin-napi Coziness megközelítést a közönség üdítőnek találta – sokan méltatták, hogy a SKIMS Rosé segítségével a mindenki számára elérhető, kényelmes romantikát hirdeti, ahelyett hogy csak tökéletes testű párokat mutatna be. A kollekciót ráadásul széles méretválasztékban dobták piacra, amit a rajongók örömmel fogadtak, mondván a SKIMS így mindenkinek megadja a lehetőséget egy kis bájos Valentin-napi kényeztetésre.