Ezért kezeljük a marketinget befektetésként

Ezért kezeljük a marketinget befektetésként

Ha a marketinget puszta kiadásként kezeljük, akkor minden egyes forint elköltésénél azt mérlegeljük, hogy mikor térül meg – ez pedig szűkíti a gondolkodást. Amikor viszont befektetésként tekintünk rá, sokkal inkább arra koncentrálunk, hogy hogyan hozzuk ki belőle a legtöbb értéket. Szerintem és tapasztalataim szerint is, azok a cégek, amelyek a marketingköltségeket befektetésként kezelik, tartósabban és dinamikusabban tudnak növekedni, mint azok, amelyek egyszerű kiadásként tekintenek rá.

Ha beágyazod a befektetői szemléletet a céged működésébe, akkor a döntéseidben nem a rövid távú hasznot, hanem a hosszú távú hozamot fogod keresni, és így a marketing kampányaid is sokkal hatékonyabbak lehetnek. A marketing akkor igazán eredményes, ha stabil tudásra és átgondolt stratégiára épül, és ha tisztán látod, milyen visszatérülésre számíthatsz a befektetett tőkéből. Ebben a kiszámíthatóan negatív piaci helyzetben, ha a költségkeretedet próbálod folyamatosan faragni, nem fog fejlődni a vállalkozásod.

VAP tanúsítvány

A marketing ugyanolyan befektetés, mint bármely más portfólió, csak éppen itt nem részvényeket vagy kötvényeket vásárolsz, hanem a vállalkozásod növekedésébe fekteted be a tőkét. A VAP tanúsítvány megszerzése óta ez a szemlélet csak még inkább erősödött bennem, mert a befektetéskezelői ismeretek új perspektívát nyitottak a marketingtervezésben. Pontosan úgy vizsgálom a várható hozamot, a kockázatot és a diverzifikáció lehetőségeit, mint egy befektetési portfóliónál.

A VAP tanúsítvány

Hogy mi is az a VAP tanúsítvány, amire egy éven keresztül tanultam?

A Vagyon, Alap, Portfólió tanúsítvány a Befektetési Alapkezelők és Vagyonkezelők Magyarországi Szövetsége (BAMOSZ) és a Bankárképző közös programja, amely Európa-szerte is elismert képesítést nyújt a Triple E akkreditációnak köszönhetően. Azok, akik sikeres vizsgát tettek, mélyreható pénzügyi ismeretekkel rendelkeznek, és megtanulták, hogy hogyan lehet a befektetéseket és a portfóliókat tudatosan, kockázatkezeléssel és hosszú távú tervezéssel irányítani.

MiFID II vizsga

A VAP mellett megszereztem a MiFID II-es vizsgát is, ami a pénzügyi szolgáltatók és brókercégek működését szabályozza. Így hatékonyabban tudok alkalmazkodni a változó szabályozási környezethez, és közben a biztonságot is előtérbe helyezem. Úgy látom, ha ezt a befektetői gondolkodásmódot át tudom adni a vállalkozóknak, akkor ők is magabiztosabban és eredményesebben kezelhetik a marketingjüket – ami nekem továbbra sem kiadás, hanem egy olyan eszköz, amely a növekedésre és fejlődésre fókuszál.

Összefoglaló

Egyetemen is tanulunk a pénzről. 

A kezdő vállalkozók költségként tekintenek a marketingre, és azt várják, hogy napokon belül történjen valami. Sokan azért gondolkodnak így, mert nincs sem vállalkozói, sem pénzügyi ismeretük. Ők a reklámokra, kampányokra, PR-ra úgy tekintenek, mint egy játékgépre, amin vagy nyernek, vagy vesztenek. Ez a megközelítés akadályozza meg őket abban, hogy teljes mértékben kihasználják a marketing erejét, és hosszú távon is sikeresek legyenek.

Webáruház készítés