Miért különleges az Online Marketing és Pszichológia című könyv?

Miért különleges az Online Marketing és Pszichológia című könyv?

Amikor a vállalkozó elkezdi olvasni a könyvet, akkor érzi, hogy ez más mint a többi marketingről szóló könyv. Nem az ezerszer ismételt klisékkel kezdi, nem fogalmaz meg általánosságokat. Nem ígér milliós forgalmat, és nem a szerző hihetetlen eredményeit ecseteli. Gábor már az első oldalakon az olvasó felől érdeklődik és megkéri, hogy töltse ki az első önismereti tesztet. A könyv vége pedig egy kampány felépítésével és búcsúzóul egy csekklistával zárul. 

Ez a könyv nem az unalomig ismételt multinacionális vállalatok marketingfogásait mutatja be, mert Dajka Gábor szerint ezekkel a példákkal nem tudnak mit kezdeni a vállalkozók. Gábor is rengeteg előadást meghallgatott a marketingről például a Lurdy-házban, ami véleménye szerint csak időtöltésre volt jó. Ezekből a prezentációkból alig ha tud valamit is hasznosítani egy átlagos magyar vállalkozás, aki tőke- és tudás hiányos. Aki munkaerővel küzd, és már a harmadik nagydumájú, semmirekellő, üzleti tapasztalattal nem rendelkező marketingügynökséget tapossa.

Dajka Gábor 2007 óta van a szakmában, és rengeteget költ minden évben azért, hogy fejlődjön és tanuljon. Nehéz lenne összeírni az általa olvasott könyvek listáját, mert ez a szám bőven 500 felett van. De az általa végzett önismereti tanfolyamok, csoportokat már könnyebb:

  • 2020: Online önismereti tréning
  • 2021: Háromnapos önismereti tábor
  • 2021: Ultrarövid Terápia® megismerése
  • 2022: Háromnapos önismereti tábor
  • 2022: Egynapos önismereti csoport
  • 2022: Online önismereti self-coaching tanfolyam
  • 2022: Life coach alapképzés
  • 2022: Párkapcsolati játszmák kurzus
  • 2022: A jó párkapcsolat alapjai – párkapcsolati kommunikáció tanfolyam
  • 2022: Asszertív kommunikációs tréning
  • 2022: Szorongás – szorongás okozta megbetegedések, terápiájuk
  • 2023: Life és business coach képzés
  • 2023: Munkahelyi- és gyermekelsősegély kurzus
  • 2023: Érzelemszabályozás a gyakorlatban képzés
  • 2023: Benke Vali Leria és Sarkadi Bálint: A jó szexről
  • 2023: Személyiségfejlesztés – 80 óra
  • 2023: Gyászfeldolgozás Módszer® Specialista
  • 2023: Szex, szerelem, szövetség: A párkapcsolatok lélektani kihívásai
  • 2023: Gyászcsoportok vezetésének gyakorlata
  • 2024: Önbizalom, önbecsülés tanfolyam
  • 2024: Emberlét tanfolyam (Pszichopatológia és fejlődéslélektan)
  • 2024: Transzperszonális és Integrál Filozófia és Pszichológia
  • 2024: Továbbképzés: A Gyász lélektana
  • 2024: Pszichológiai konzulens
  • 2024: (A) – minősítéssel zártam az első félévet a varsói menedzsment egyetemen, pszichológia tantárgyból. Leginkább a személyiségtípusokat, stresszkezelést és az asszertív kommunikációt tanultuk.
  • 2024: Egészségügyi alapismeretek képzés
  • 2024 – 2025: Önismeret lépésről-lépésre (10 hónapos tanfolyam)



Ezek (is) azok, amelyek segítették Gábort abban, hogy igazán megismerje az emberek gondolkodását, amely hatékony marketinges szakemberré teszi őt. Gábor varázsereje ebben rejlik. Neki egy vállalkozásban nem csak a profit, hanem a vállalkozó és a fogyasztó is fontos. A Google-on és a Facebookon bárki fel tud adni egy hirdetést, a kérdés az, hogy a hirdetést feladó tudja-e, hogy, milyen emberi reakciókat figyeljen, hogyan olvassa ki a hirdetés statisztikáiból a mögöttes érzelmi valóságot. Kell a mélyebb emberismeret. A marketing egy kapcsolat, amelyet az ügyfél és a vállalkozó közösen hoz létre. A reklám nem egy egyszerű gépi beállítás, mert ha ez így lenne, akkor mindenki sikeres vállalkozó lenne.

Az Online Marketing és Pszichológia nem feltétlenül egy könnyed nyári olvasmány, mert gondolkodásra késztet, sőt akár fel is kavarhatja az olvasót, hiszen azt kéri, hogy a vállalkozó nézzen bele a saját önkorlátozó hiedelmeibe, és legyen tisztában a valódi céljaival. De ez a kényelmetlenség vezet el ahhoz a szabadsághoz, amivel egy működő, eredményes és emberközeli marketingrendszert építhetünk.

De az Online Marketing és Pszichológia című könyv nem is mindenkinek való. Gábor a könyvét a 35 év feletti, diplomás vállalkozóknak szánta, akiknek már érett gondolkodásuk van, és nyitottak megismerni a marketing mögött húzódó pszichológiai folyamatokat. Akik felelősségteljesen fogják kezelni az olvasottakat, és nem a könyvben hallottakkal való visszaélés lesz az első lépésük némi vásárlóért cserébe.

Webáruház készítés