A marketing menedzseri szolgáltatásom egy hónapon keresztül, heti 5 napon át, napi 60 percet jelent, távmunkában, online.
Bármilyen, a kompetenciáimnak megfelelő feladatokkal megbízhatsz – erről majd írunk egy szerződést. Szívesen vállalok kivitelezést, és oktatást is. Örömmel összehangolom a csapatodat.
Ahány vállalkozás, annyi elakadás: egyik ilyen elakadás, amikor egy vállalkozás több külsős ügynökséggel köt szerződést, és a hónap végén a belső marketinges nem látja át, hogy az ügynökségek hogyan szolgálják a vállalkozás valós érdekeit. A belső marketinges ugyan kap riportokat, de mélységében nem érti. A kattintás nő, az oldalon eltöltött idő nő, de nem tudja, hogy ebből ténylegesen következik-e valami.
Minden marketingszakember a saját területén profi, de gyakori, hogy például a Facebook-fiókkezelő nem lát rá a keresőoptimalizálási szakember munkájára, így nem tudnak összedolgozni, mert nem tudnak egymás felé kérdéseket és kéréseket megfogalmazni. Vagy nem is akarnak, mert a havidíjuk kialakításakor nem volt szó arról, hogy tartják egymással a kapcsolatot. De az is előfordul, hogy egy vállalkozás belső marketinges munkatársa nem tudja ténylegesen kihasználni a különböző szakterületről jövő szakembereket, hiába van elérhető távolságban például a grafikus és a webes. Láttam már olyat is, hogy a belső munkatárs inkább csak fejben alkotta meg az 1, 3 és 5 éves terveket, amikből hiányoztak az olyan lényeges elemek, mint a pozicionálás, vagy hogy konkrétan honnan, hova és pontosan hogyan akarnak eljutni – emiatt a marketing csapongott. Másik gyakori probléma, hogy SEO címszó alatt rendszeres linképítés folyik, elég nagy összegekért, miközben a meghirdetett weboldal lassú, korszerűtlen – és erről mindenki hallgat –, így hiába a sok blogcikk, egyszerűen nincs eredmény. Legutóbb olyan a helyzettel találkoztam, amiben a Google Ads-et kezelő ügynökség nem adta át a SEO-ügynökségnek a jól konvertáló kulcsszavakat, mert senki sem kérte tőlük, a SEO-ügynökség pedig a neki tetsző kulcsszavakra optimalizált, ahelyett, hogy üzleti alapon fejlesztették volna a rendszert. Ezek súlyos összegekben mérhető tévedések.
Többször találkoztam már azzal a helyzettel, amikor a vállalkozás több csatornán is hirdetett, de nem igazán tudták, hogy melyik termeli a profitot. Vagy éppen 1-1 csatornán csak azért voltak jelen, mert valaki azt mondta, hogy ott is kell hirdetni. Ezért a költségkeretet megérzés alapján osztották el. Sokszor a vállalkozás belsős marketingese nem üzleti alapon hozza meg a döntést, mert nincs portfóliókezelői gyakorlata, nem érti mélyen a statisztikákat, hanem neki „az tetszik" alapon használja ezeket a komplex, bonyolult, hetente többször is változó csatornákat.
A 3-5 fős vállalkozásoknál szoktam azt tapasztalni, hogy arra kérdésre, hogy van-e marketingesük, azt felelik, hogy, igen van. A valóság ezzel szemben pedig az, hogy, nem, nincs, mert egy külső Meta/Ads fiókkezelőt nem szabad ebben a formában marketingesnek nevezni, hiszen nem a megrendelő gondolkodását fejleszti és nem vállalkozását építi, hanem valamelyik csatornáját kezeli.
A fenti példák egyáltalán nem extrém esetek. A legtöbb 30-50 főt foglalkoztató vállalkozásnál ezek a példák általános jelenségek.
Csak egy töredékét írtam le annak, amiben segíteni tudok, hiszen az egyetemen, menedzsment szakon, minden olyasmit tanulunk, ami a sikeres üzlethez elengedhetetlen, például jogot, szociológiát, pszichológiát, információs technológiát, marketinget, közgazdaságtant, számvitelt, etikát, pénzügytant, marketingkutatást, logisztikát és sok mást. Emellett pedig business coach végzettséggel is rendelkezem, ami lehetővé teszi, hogy a vezetőket és a csapattagokat is támogassam a döntéshozatalban és a konfliktuskezelésben. Valamint vagyon-, alap- és portfóliókezelő bizonyítványom is van, ami lehetővé teszi, hogy egymásra épülő, professzionális kampányokat is tudjak menedzselni.
Fordulj hozzám bizalommal, és együtt kialakítunk egy ütemezett, hatékony marketingfolyamatot, amely minden nap építi a céged márkáját és eredményeit.
Egy jól felépített marketingfolyamat minden nap hozzáad valamit egy vállalkozás fejlődéséhez. Jól meghatározott feladatkörökkel, folyamatos kommunikációval és a megfelelő menedzsmenttechnikák alkalmazásával elérhetjük, hogy ne csak futó kampányaid legyenek, hanem egy rendszered is.
Egy vállalkozás felfuttatásához régebben még elegendő volt egy ügyeskedőkből álló csapat, akik egyszerre 100+ fiókot is kezeltek, vagy egy ügyesebb informatikus, aki értette a marketingcsatornák működését, de ma már ez kevés, főleg ha nem hónapokban gondolkodunk. Ma már kevésbé működik az, ha a fotós, grafikus, rendszergazda, webes, egy sok követővel bíró kreatív TikTokos áll neki marketingelni, mert bár el lehet így is jutni valameddig, de ha nem tudatosan építjük a céget, és nincs mögötte valós szakmai megalapozottság, akkor olyan hibákat fogunk elkövetni, amelyeknek a kijavítása igen magas összeget fog végül felemészteni. Két mumus tantárgyat emelnék be: a pénzügyi számvitelt, és a vállalati számvitelt – ezeket nem véletlenül tanuljuk, úgy ahogyan a vállalatirányítást, szervezettervezést sem.