Online marketing könyvek

Manapság egy átlagos online működő vállalkozásba hiába teszünk rengeteg munkát, hiába adjuk olcsón a termékeinket – és keresünk keveset –, ez már nem számít igazán versenyelőnynek. Ez nem egy kimagasló hozzáadott érték. Hiába áldozzuk fel magunkat. A legtöbb esetben a jó ötlet, és a jó termék sem emel már ki a konkurenseink közül.
Az igazi versenyelőnyt az adja, ha képesek vagyunk új perspektívákból nézni az üzletünk működését, és megtalálni azokat a pontokat, ahol javíthatunk a marketingrendszerünkön és a reklámjainkon. Ehhez viszont tanulás és önfejlesztés szükséges. 2025-ben a vállalkozóknak már legalább alap szinten kell érteniük a reklámpszichológiához is.

1 termék 1 1

A tudás megszerzése többé nem luxus vagy extra lépés, hanem a túlélés záloga. A piac egyre összetettebbé válik. A fogyasztók egyre tudatosabbak és igényesebbek. Meg kell értenünk, mi mozgatja őket, miért hoznak olyan döntéseket, amilyeneket hoznak. Tudnunk kell, miként hatnak rájuk a színek, a szavak, a történetek – és értenünk kell az ezek mögött rejlő pszichológiai mintázatokat.

Ha szeretnél fejlődni, akkor első lépésként olvasd el a marketingpszichológiáról szóló könyvemet. Ez erős alapot fog adni ahhoz, hogy a marketingesedtől ne csak kérni, hanem számon kérni is tudj. Meg fogod érteni azt is, mi a különbség egy nagy és egy egyszemélyes marketingügynökség között. Tudni fogod, hogy a vállalkozásod melyik szakaszában melyiket válaszd. Ez pedig kulcsfontosságú! A legtöbb vállalkozó akkor égeti el a pénze jelentős részét, amikor egymás után is mellényúl. Sok vállalkozó a könyvem elolvasása után tud releváns kérdéseket megfogalmazni, amire olyan válaszokat kap, hogy: „De mi csak a látogatókat hozzuk.”, „Nem volt arról szó, hogy releváns linkeket építünk.”, „Mi csak a Google kampányokat kezeljük, a vásárló nem a mi dolgunk.”, „Én csak a kulcsszavakért felelek.”, „A szerződésben nem volt benne, hogy gondolkodjunk helyetted. Mi csak végrehajtunk.”, „Már az is csoda, hogy egyáltalán elindítottuk ezt a kampányt ilyen anyagokkal. Más nem is vállalta volna.”, „Nézd, mi a munkánkat elvégeztük. Ha ez neked nem elég, keress mást, aki majd csodát tesz.”,„Amíg te nem veszed komolyan a dolgot, mi sem fogjuk.”, „Nem fogunk órákig agyalni azon, hogy miért nem működik a kampány. Ez nem a mi problémánk.”.

Remélhetőleg a könyv elolvasása után már nem elégszel meg az „ez a kampány/termék csak ennyit tud” válaszokkal, hanem tudni fogod, hogy, milyen kérdéseket kell feltenned ahhoz, hogy valódi, mérhető és stratégiai szempontból is értelmes válaszokat kapj. 

A marketingpszichológiai kutatások szerint, amelyeket például az American Marketing Association konferenciáin is gyakran idéznek, a vállalkozók azért kapnak gyakran ilyen válaszokat, mert a kampányfelügyelőknek nincs kialakult felelősségérzetük a teljes marketingfolyamat eredményeivel kapcsolatban, és hiányzik az a komplex szemlélet, amelyben a fogyasztói élmény és a márkával való mentális kapcsolat kialakítása közös cél. 

A könyvem után már nem éred be azzal, hogy elfogadd a „nem az én reszortom” típusú reakciókat, hanem magabiztosan rákérdezhetsz a fogyasztói döntéshozatal mechanizmusára, a pszichés tényezőkre és a hosszabb távú hatásokra, illetve felismered, hogy melyik szakemberhez és melyik ügynökségi struktúrához érdemes fordulnod, ha valódi, megalapozott eredményeket akarsz.

 

A könyv elolvasása után az Online Marketing és Pszichológia csoportba várunk téged is szeretettel! Ha pedig belső elakadásod van, akkor business coachingra egyeztessünk időpontot. 

Webáruház készítés