Üzleti terv összeállítása

Készítsünk üzleti tervet – én kérdezek, és jegyzetelés közben finomítom a válaszaidat!

Elérhetőség Raktáron
180 000 Ft
Üzleti terv összeállítása
Ajándékot adunk
Meglepetés könyvjelző
a marketinges könyv mellé
Kérd dedikálva
Kérd dedikálva
névre szólóan dedikálja a szerző a könyvét
Utánvétes fizetés is
Utánvétes fizetés is
fizess átvételkor
2-3 nap alatt nálad lehet
2-3 nap alatt nálad lehet
majdnem minden nap csomagolunk

Készítsünk egy dinamikus üzleti stratégiát! – Én leszek az interaktív társad, miközben együtt formáljuk és csiszoljuk a válaszaidat! A tapasztalat azt mutatja, hogy sok vállalkozó sodródik a sors szeszélyei szerint, mivel nincs stabil üzleti tervük – ezzel kiszolgáltatottá válnak a váratlan fordulatoknak. Amikor döntési kereszteződésbe érkeznek, habozás és bizonytalanság veszi őket körül, hiszen nincs egy világos, strukturált iránytűjük. Térképezzük fel együtt a rövid-, közép- és hosszútávú céljaidat, és vessünk egy kritikus pillantást a potenciális buktatókra, kihívásokra és a kiaknázható lehetőségekre. A folyamat legizgalmasabb része, hogy mindeközben te magad is hatalmasat fejlődsz, miközben a jövőd alapjait rakod le.

Az üzleti terv a vállalkozás beindításának és fenntartásának egy olyan fontos alkotóeleme, melyet a vállalkozók között eltérő nézőpontok öveznek. Egyesek úgy gondolják, hogy felesleges, míg mások minden egyes részletét szentírásként kezelik. A valóság valószínűleg e két véglet között helyezkedik el.

Egy jól megalkotott üzleti terv jelentősen növelheti a vállalkozásod sikerességének esélyét. Egy alaposan kidolgozott stratégiát követve tisztában leszel azzal, hogy milyen lépéseket kell megtenned és mikor, milyen külső erők hatnak a vállalkozásodra, valamint milyen forrásigényekkel kell számolnod a különböző tevékenységek során.

 

Mi a kulcsfontosságú szerepe az üzleti tervnek?

- Az üzleti terv kidolgozása előmozdítja a pontos és kritikai szemléletet.
- Fény derül a kapcsolatokra, logikai hibákra és a pontos számokra.
- Elérhetővé teszi a lényeges információkat minden érintett számára.
- Koordinálja a belső kommunikációt, egy közös alapot biztosít.
- Fontos információforrás a külső partnerek számára, egyszerű és átlátható formában.
- Szembeállít a tényekkel — a matematikai realitásokkal nehéz vitatkozni.
- Felhívja a figyelmet a potenciális vagy valós kockázatokra, a piaci trendekre, a versenytársakra.
- Meghatározza a mérföldköveket és a jelenlegi, valamint a jövőbeli célkitűzéseket.
- Idővel, ismételt áttekintéssel megerősítést ad, hogy a vállalat jó úton halad-e.
- Nélkülözhetetlen a finanszírozáshoz, tőkebevonáshoz és a különféle pályázatokhoz.

Ahogyan látható, számos előnye van, amelyek nem csak elméleti szinten, hanem a gyakorlati valóságban is előre mozdítják a vállalkozást. Ennek ellenére fontos, hogy a cégvezetők, alkalmazottak és külső partnerek is aktívan részt vegyenek a terv megvalósításában. Ellenkező esetben nem lesz lehetőségük megbizonyosodni arról, hogy helyes-e az út, amelyen haladnak — nem lesznek olyan visszajelzések, amelyek alapján értékelhetik a helyzetet. Az üzleti terv célja éppen az, hogy segítségével referenciapontokat kapjunk, hogy hol kellene tartanunk, milyen korrekciókat kell végrehajtanunk a megfelelő útvonal fenntartásához, mennyit kellene növekednünk, vagy szükséges-e irányt váltanunk.

Természetesen az üzleti terv nem képes minden kérdésre választ adni, hiszen nem jósolhatja meg a jövőt. Azonban tökéletes eszköz arra, hogy a múltbeli tapasztalatok alapján értékeljük a jelent, és reális, megvalósítható célokat tűzzünk ki a vállalatunk előtt.

 

Egy kis ízelítő, hogy mire is keressük a válaszokat az üzleti tervünkben: 

 

Vállalkozás összegzése:

  • Mi a vállalkozásod neve? Miért pont ezt választottad?
  • Milyen terméket vagy szolgáltatást kínálsz?
  • Miért egyedülálló az üzleti ötleted?

 

Rövid távú célok (1 év):

  • Mit szeretnél elérni az első évben?
  • Milyen elsődleges akadályokat és kihívásokat kell leküzdened?

 

Középtávú célok (2-3 év):

  • Hová szeretnéd eljuttatni a vállalkozásod ebben az időszakban?
  • Milyen új piacokat vagy lehetőségeket tervezel meghódítani?

 

Hosszú távú célok (3-5+ év):

  • Mi a végső víziód a vállalkozás számára?
  • Milyen jelentős mérföldköveket kell elérned ehhez?

 

Piaci elemzés:

  • Ki a célcsoportod?
  • Milyen igényeket elégítesz ki?
  • Kik a főbb versenytársaid?

 

Marketing és értékesítési stratégia:

  • Hogyan fogod elérni a célcsoportodat?
  • Milyen marketingcsatornákat tervezel használni?
  • Milyen értékesítési stratégiát alkalmazol?

 

Pénzügyi tervezés:

  • Milyen induló tőkére van szükséged?
  • Milyen bevételi és költségvetési előrejelzéseket készítettél?
  • Milyen pénzügyi célokat tűztél ki rövid, közép és hosszú távon?

 

Működési terv:

  • Milyen lépéseket kell megtenned a napi működéshez?
  • Milyen létesítményekre és eszközökre van szükséged?
  • Hogyan fogod kezelni a beszállítókat és az alapanyagokat?

 

Menedzsment és szervezet:

  • Ki a csapatod?
  • Milyen szerepeket és felelősségeket osztasz ki?
  • Milyen vezetői és szervezeti struktúrát tervezel?

 

Kihívások és kockázatok:

  • Milyen lehetséges akadályokkal kell szembenézned?
  • Milyen stratégiákat alkalmazol a kockázatok kezelésére?

 

Végső értékelés:

  • Mikor és hogyan fogod felülvizsgálni és frissíteni a tervedet?
  • Milyen mutatókat fogsz használni a siker mérésére?

 

Az üzleti terv összeállítása online történik. Általában 6-8 óra elegendő szokott lenni, de szívesen tartok – felár nélkül – tíz alkalmat is (egy alkalom egy óra), amennyiben erre szükséged van. A jegyzetelést én vállalom, és a legvégén veled is megosztom a dokumentumot, így tudod tartani vagy akár módosítani is a tervet.